Acasă > D'ale mele, Not Funny > Din seria „tripuri la doctor”

Din seria „tripuri la doctor”

Am fost duminica iar la control. Pe langa Papanicolau mi-a dat o trimitere sa-mi fac un test la sange – prolactina. Pe langa asta, doctorul m-a intrebat daca am probleme de genul infertilitatii si daca am mai avut dereglari ale menstruatiei. Nu mi-am dat seama de importanta intrebarilor.

M-am hotarat sa ma duc vineri sa-l fac. Intre timp, de plictiseala, ieri intru pe net si caut mai multe amanunte despre prolactina.

Si ce gasesc?! … Ca cica testul asta anunta aparitia prolactinomului.

…”În afara sarcinii, un alt factor important, pentru cresterea valorii hormonului, este aparitia prolactinomului – tumoare a glandei hipofize, în general de origine benigna. Aceasta tumoare se regaseste în special la femei, dar sunt cazuri în care si barbatii pot prezenta aceasta afectiune.Prolactin

În cazul în care lobul anterior al hipofizei si/sau tumoarea se maresc, pot sa devina o presiune asupra nervului optic, cauzând migrene si tulburari ale vederii, si poate interfera cu alti hormoni produsi de hipofiza. La femei, prolactinomul poate determina infertilitatea si dereglari ale ciclului menstrual; la barbati, afectiunea cauzeaza probleme ale functiilor sexuale.

Prolactinomul (adenomul hipofizar) este cea mai frecventa  tumora benigna secretanta a glandei hipofize,tumora care secreta in exces hormonul prolactina determinand astfel hiperprolactinemie.

Marimea prolactinomului se coreleaza cu productia de hormon: in general cu cat tumora are dimensiuni mai mari, cu atat mai mare este nivelul de prolactina secretata.

kir_brain_20090127

Tumorile hipofizare mari,cu o crestere moderata de prolactina (50-100µg/l),nu sunt prolactinoame adevarate si comportamentul lor biologic este diferit.

Microprolactinoamele determina doar hiperprolactinemie si hipogonadism (afectiune caracterizata printr-o insuficienta a functionarii gonadelor-glandele sexuale –testicolul la barbat,ovarul la femeie),in timp ce macroprolactinoamele pot influenta si secretia altor hormoni hipofizari”

Acum… voi in locul meu ce ati face?

  1. LiLiTh
    28/08/09 la 10:42

    te rog scrie despre ceva mai frumos…nu mai scrie despre boli k ne intristeaza…

  2. 28/08/09 la 11:40

    Draga mea… vrei sa scriu cum te spal pe spate? :))
    Scriu ce ma doare pa mine😛

  1. No trackbacks yet.
Comentariile sunt închise.
